راکت شو

شتاب دهنده کسب و کارهای آنلاین

راکت شو

شتاب دهنده کسب و کارهای آنلاین

اوکی صنعت مرجع صنایع ایران

اوکی صنعت _ oksanat.ir
اوکی صنعت _ oksanat.ir

معرفی سایت اوکی صنعت، رابط میان صنعتگران و تاجران

به ما اجازه دهید رسالت و هدف خود را تبلیغ کنیم

معرفی کالا یا خدمات برای هر صنعتگر و تولید کننده ای از اهمیت ویژه ای برخوردار است و معمولا هزینه های تبلیغاتی زیادی برای دیده شدن و یافتن بازار هدف انجام می شود. از سوی دیگر تبلیغات صنعت در فضای مجازی و اینترنت به دلیل گستردگی و در دسترس بودن تبدیل به یکی از مهمترین فعالیت های هر واحد صنعتی یا خدماتی برای متصل شدن به بازار شده است. روز به روز اعتماد مردم و در عین حال معاملاتی که از طریق فضای اینترنت انجام می شود در حال افزایش است. در این بین انجام تبلیغات در شبکه های مرجع سبب جلب نظر مخاطب شده و باعث موفقیت بیشتر در پیشبرد اهداف آن واحد می شود. در این بین اوکی صنعت (oksanat.ir) با بیش از چند هزار آگهی و آموزش صنعتی به دلیل بازدید های روزانه زیادی که توسط تاجران و صنعتگران مختلف انجام می شود، تبدیل به مرجعی کامل و جامع برای دستیابی به بازار هدف در سطح کل کشور توسط واحد های صنعتی، تجاری و خدماتی شده است.

از خدمات کم نظیری که اوکی صنعت به مخاطبین خود ارائه می کند می توان به:

ثبت راحت و بدون عضویت آگهی ( رایگان )

امکان ثبت وب سایت،

امکان ویژه کردن آگهی برای بیشتر دیده شدن

اشتراک گذاری در شبکه های مجازی

نشان دادن آگهی به مدت 3 ماه به بالا

دسترسی به بازار گسترده ای از محصولات مشابه و مورد نیاز

و دیده شدن در سطح کشور

و به زودی راه اندازی واحد لاتین و عربی وب سایت برای تجارت با سایر کشور های منطقه

و همچنین طرح ریزی های سئو برای افزایش رنک آگهی شما و دیده شدن بهتر در جستجو ها

ثبت رایگان آگهی صنعتی
ثبت رایگان آگهی صنعتی

تیم طراحی و برنامه نویسی OKTeam با تجربه چند ساله در تخصص های پروزه ها نت و اندروید و پس از انجام پروژه های موفق قبلی در راستای رونق تولید و کسب و کار ایرانی پا به عرصه صنعت نهاد و تا کنون با موفقیت هایی در این زمینه که بزرگترین آن جلب رضایت عزیزان صنعتگر و تولید کننده می باشد، رو به رو شده ایم. برای استفاده از خدمات اوکی صنعت کافیست وارد وبسایت شوید، رایگان آگهی صنعتی ثبت کنید، به دنبال محصول و خدمات مورد نظر خود بپردازید و به جمع صنعتگران و تاجرانی که برای پیشبرد اهدافشان از این مرجع استفاده می کنند بپیوندید.

موفقیت در اینستاگرام با ساخت تیزر تبلیغاتی

امروزه شرکت ها و افراد گزینه های زیادی برای شروع دیجیتال مارکتینگ خود و تبلیغات در اختیار دارند، اما تعداد اندکی از آنها سراغ ساخت تیزرتبلیغاتی در اینستاگرام می روند. ببینیم آیا این تعداد اندک موفق هستند یا خیر.

بیش از ۲ میلیون کاربر اینستاگرام، زمان خود را صرف ۱ میلیارد کاربر در اینستاگرام برای تبلیغات می کنند، این درحالی است که ۸۰% تماشای ویدیو در اینستاگرام افزایش داشته است.

در این مطلب شما در مورد چگونگی انتخاب یک ویدیوی تبلیغاتی مناسب در اینستاگرام اطلاع پیدا خواهید کرد که بر اساس اهداف کمپین های تبلیغاتی شما می‌توانید کاربرد داشته باشد.

آیا آماده اید که تبلیغات ویدیویی اینستاگرام خود را به یک سطح بالاتر ارتقا دهید؟

در این قسمت با فرمت های موجود و نحوه استفاده از آن ها آشنا خواهید شد.

۱-تبلیغات ویدیویی In-Feed

ظاهر تبلیغات ویدیویی در اینستاگرام بسیار اهمیت دارند، با رعایت استاندارد ها یکپارچگی خاصی به صفحه خود منتقل خواهید کرد و مخاطبان ارتباط بیشتری با شما برقرار خواهند کرد.

از آنجا که پست های اینستاگرام شما قسمتی است که مخاطبان بیشتری آن قسمت را مرور می‌کنند، دیگر خیلی به صفحات وب سایت شما مانند قبل رجوع نمی کنند و سعی می کنند به همان صفحه اینستاگرام بسنده کنند. تبلیغات ویدیویی in-feed در اینستاگرام مکانی ایده آل برای معرفی نام تجاری خود است.

منظور از تبلیغات in-feed قابلیتی است که اپلیکیشن غیر از امکان انتشار پست های ثابتی که به شما می دهد، قسمتی را در اختیار شما می گذارد تا محتوای دیگری با شرایط خاصی را منتشر کنید، مانند قابلیت استوری در اینستاگرام.

درحال حاضر قابلیت استوری اینستاگرام تبدیل به یک استراتژی برای تبلیغ شرکت ها و محصولات شده است.

نحوه استفاده از قابلیت in-feed اینستاگرام برای تبلیغات ویدیویی

فیلم و کلیپ هایی که برای اینستاگرام تولید می کنید نباید بیش از حد، تبلیغاتی باشند.

برای افزایش تعامل، در ساخت تیزر تبلیغاتی در اینستاگرام از محتوایی استفاده کنید که بلافاصله توجه مخاطب را جلب کند و ارزش محصول یا محتوا را بالا ببرد، جای اینکه تاکید بیشتری روی خرید آن برای مخاطب داشته باشید.

اندازه و مشخصات ویدیو برای اینستاگرام:

  • Vertical Video
  • Resolution: 600 x 750;
  • Aspect ratio: 4:5;
  • Max size & length: 4 GB/60 seconds
  • Landscape Video
  • Resolution: 600 x 315;
  • Aspect ratio: 1:91:1;
  • Max size & length: 4 GB/60 seconds
  • Square video
  • Resolution: 600 x 600;
  • Aspect ratio: 1:1;
  • Max size & length: 4 GB/60 seconds

۲-استوری های اینستاگرام

این قابلیت نمایش تمام صفحه ویدیو در اینستاگرام با محدودیت زمانی ۱۵ ثانیه که بعد ۲۴ ساعت ناپدید می شود، نشان داده است که حداقل برای ۴۰۰ میلیون از کاربران اینستاگرام خیلی جذاب و مفید بوده است.

آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی با گوشی + دانلود برنامه و نرم افزار

ساخت تیزر تبلیغاتی با گوشی رایگان است. بعد آموزش تولید فیلم تبلیغاتی در موبایل چند نرم افزار، برنامه و اپلیکیشن تدوین و ویرایش ویدیو اندروید و iOS معرفی می‌کنیم.


ساخت تیزر تبلیغاتی به جرات بهترین روش برای نمایش کسب و کار خود به گستره‌ای از کاربران است. در بحث تولید محتوا، عقیده بر این است که یک عکس بهتر از هزار کلمه، مفهومی را به مخاطب منتقل می‌کند. حال از این نظر، کارایی یک ویدیوی هر چند کوتاه، از چند هزار عکس بیشتر است. به همین دلیل امروز کسب و کارهای زیادی به اهمیت تولید ویدیوهای تبلیغاتی پی برده و به طور مرتب، محتواهایی برای شناساندن خود به دیگران ایجاد می‌کنند. اگرچه نمی‌توان از اهمیت مشاوره گرفتن و سفارش پروژه به فردی خبره چشم‌پوشی کرد، اما همچنان برخی افراد در پی ساخت تیزر تبلیغاتی با گوشی هستند.


پیش از پرداختن به آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی با گوشی نکته مهمی را یادآور می‌شویم. تولید ویدیوهای تبلیغاتی کار دشواری بوده و برای تولید محتوایی اثرگذار، به تجربه و تجهیزات نیاز دارد. ممکن است به ظاهر با دست کار به شدن برای ساخت یک ویدیوی تبلیغاتی، به خاطر عدم نیاز به پرداخت پول به یک سازنده ماهر، در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید، اما این کار به خاطر شدیدا زمان‌بر بودن، شما را از درآمدزایی از طریق تخصص اصلی‌تان دور خواهد کرد!


در ادامه متوجه خواهید شد علاوه بر نیاز به صرف زمان، فیلم برداری حرفه‌ای با هدف تولید ویدیوی تبلیغاتی، در گرو هزینه کردن برای خرید یک سری تجهیزات و همچنین تعدادی نرم افزار است. در صورتی که در پی ساخت تیزر تبلیغاتی با گوشی به تعدادی محدود هستید، این هزینه‌ها توجیه اقتصادی ندارند. از طرفی بدون خرید لوازم ضروری، ویدیوی تبلیغاتی، به اثری برای دور کردن مشتریان از شما، تبدیل خواهد شد!


از زمان زمان ظهور گوشی‌های هوشمند تا امروز، دوربین‌ آن‌ها پیشرفت زیادی داشته است. طی دو سال اخیر، گوشی‌سازان تمرکز زیادی روی دوریین محصولات خود داشته و امروز اخباری درباره عرضه گجت‌های اندرویدی با دوربین 108 مگاپیکسلی به گوش می‌رسد!


مستندسازان و کارگردان‌های متعددی، در همکاری با شرکت‌های گوشی‌ساز یا به صورت خودجوش، اقدام به فیلم برداری یک سری پروژه با گوشی هوشمند خود کرده‌ و آثاری حرفه‌ای خلق کرده‌اند. این موضوع نشان می‌دهد در صورت داشتن تخصص در فیلم برداری و آشنایی با نرم افزارهای ضروری، ساخت تیزر تبلیغاتی با گوشی امکان‌پذیر است.


تکنیک‌های ساخت تیزر تبلیغاتی با گوشی

در هر صورت اگر هنوز برای ماجراجویی تصمیم به ساخت تیزر تبلیغاتی با گوشی دارید، در این مطلب نحوه انجام این کار را آموزش داده و سپس نرم افزارهایی کاربردی معرفی می‌‌کنیم. پیشتر برای فیلم برداری باید بعد از ضبط ویدیو با یک دوربین، آن را برای ویرایش به کامپیوتر منتقل کرده و سپس در پلتفرم مورد نظر بارگذاری می‌کردیم. امروز به لطف توسعه بی‌شمار نرم افزار ویرایش ویدیو، کار ضبط، ادیت و ارسال طی یک چشم بر هم زدن داخل یک گجت قابل حمل صورت می‌گیرد. صرفه‌جویی در زمان و هزینه دو مزیت بزرگ این کار است.


در صورتی که حین ساخت تیزر تبلیغاتی با گوشی نکات مهمی را در نظر نگیرید، ویدیویی نامناسب و غیر حرفه‌ای تولید کرده و به جای کسب مشتریان جدید، مشتریان کنونی خود را نیز از دست خواهید داد. در ادامه به نکات کلیدی در رابطه با ساخت تیزر تبلیغاتی با موبایل اشاره می‌کنیم.


بهبود وضعیت نور در محیط

ساخت تیزر تبلیغاتی با گوشی

یکی از مهم‌ترین ضعف‌های دوربین موبایل در مقایسه با دستگاه‌های اختصاصی تصویربرداری همچون دوربین بدون آینه عدم توانایی برای ثبت عکس و ضبط ویدیوی باکیفیت و بدون نویز در صورت نبود نور کافی در محیط است. دلیل آن، استفاده از سنسورها و لنزهای بسیار کوچک‌تر محسوب می‌شود. به همین دلیل تا جای ممکن باید حین ساخت تیزر تبلیغاتی با گوشی در محیطی روشن با نور طبیعی کافی فعالیت کنید. فراموش نکنید فلاش هرگز جای نور طبیعی خورشید را پر نمی‌کند. در غیر این صورت ویدیو دارای سایه‌های اضافی و قسمت‌هایی تیره همراه با نویز فراوان خواهد بود.


در صورتی که به نور طبیعی دسترسی ندارید، لامپ‌های فلوئورسنت را جایگزین کنید. هرگز دوربین را دقیقا رو به روی منبع نور قرار ندهید، وگرنه نوردهی بیش از حد، به شکل دیگری ویدیوی نهایی را خراب می‌کند. در صورتی که اپلیکیشن دوربین گوشی هوشمندتان دارای قابلیت تنظیم دستی پیکربندی برای فیلم برداری است، وایت بالانس، سرعت شاتر و دیگر عناصر را بسته به وضعیت صحنه دست‌کاری کنید.


ثابت نگه داشتن گوشی

ساخت تیزر تبلیغاتی با گوشی

اگر تصمیم دارید برای ساخت تیزر تبلیغاتی با گوشی دستگاه را همینطور عادی، شبیه به زمان گرفتن ویدیویی برای ارسال در استوری اینستاگرام، دست بگیرید، بهتر است از همین ابتدا پروژه را متوقف کنید، چرا که نتیجه نهایی یک فاجعه خواهد بود! در صورت تکان خوردن گوشی، ویدیو با محوشدگی‌هایی در گوشه‌هایی از فریم همراه می‌شود.


بدون در نظر گرفتن وجود یا عدم وجود سیستم تثبیت‌کنندگی داخلی در دوربین گوشی، تا جای ممکن از تری‌پاد استفاده کنید. در بازار یک سری سه پایه محکم مخصوص گوشی هوشمند، با قیمت کمتر از 10 دلار، قابل خریداری است. در صورتی که مایل به پرداخت هزینه برای خرید تری‌پاد نبوده یا برای پروژه کنونی آن را غیر ضروری می‌دانید، در زمان فیلم برداری، گوشی را به یک جسم فیزیکی محکم تکیه بدهید. اگر پروژه به گونه‌ای است که حتی تری‌پاد نیز جوابگو نبوده و در زمان فیلم برداری ناچار به حرکت هستید، باید یک گیمبال خریداری کنید.


خرید میکروفون اکسترنال برای ساخت تیزر تبلیغاتی با گوشی

ساخت تیزر تبلیغاتی با گوشی

حین ساخت تیزر تبلیغاتی موثر با گوشی کیفیت صدا به اندازه کیفیت ویدیو دارای اهمیت است. در صورت ضعیف و پایین بودن حجم صدا، ناامید شدن بیننده از ویدیو قطعی است. افزودن زیرنویس به ویدیو به خاطر ضعیف بودن صدا، مهر تایید شما بر این کاستی بوده و مشکل را بدتر خواهد کرد.


متاسفانه حتی بهترین گوشی‌های پرچمدار مجهز به باکیفیت‌ترین دوربین‌های موبایل نیز فاقد میکروفون‌های قوی برای ضبط ویدیوهای حرفه‌ای هستند. از طرفی حین فیلم برداری در محیطی باز، میکروفون گوشی صداهای مزاحم و غیر ضروری پس‌زمینه را ضبط کرده و صدای ضعیف اصلی را بیش از پیش تخریب می‌کند. بعدا امکان حذف و ویرایش نویز میسر نیست.


اگر هدف از ساخت تیزر تبلیغاتی با گوشی تاثیرگذاری روی کاربران است، حتما باید یک میکروفون اکسترنال خریداری کنید. در مطلبی جداگانه مناسب‌ترین میکروفون‌های خارجی برای استفاده در گوشی‌های هوشمند را معرفی خواهیم کرد.


فیلم برداری در حالت افقی

ساخت تیزر تبلیغاتی با گوشی

برای جلوگیری از زحمت بیهوده حین ویرایش ویدیو و اطمینان از پخش صحیح ویدیو روی تلویزیون و مانیتور، به منظور ساخت تیزر تبلیغاتی با گوشی آن را به صورت افقی روی سه پایه قرار بدهید. حین فیلم برداری، مشکل عمودی گرفتن گوشی به خاطر نمایش صحیح آن روی نمایشگر خود دستگاه، مشخص نیست. ایراد در زمان پخش محتوا روی دیگر دستگاه‌ها بروز خواهد کرد.


اگر برای رفع بی‌دقتی در زمان فیلم برداری آن را کراپ کنید، به احتمال زیاد قسمت‌هایی مهم از فریم‌ها حذف خواهد شد. در صورت بی‌توجهی به جهت ویدیو، پخش آن روی نمایشگرهای افقی همچون تلویزیون و دسکتاپ، یک فاجعه می‌شود!


بهبود ویدیو با اپلیکیشن‌های موبایل

اپلیکیشن‌های موبایل زیادی برای ویرایش ویدیو توسعه پیدا کرده‌اند. آن‌ها یک ویدیو را از چند جهت ارتقا داده و محصولی باکیفیت‌تر و حرفه‌ای‌تر در مقایسه با ویدیوی خام اولیه در اختیارتان قرار می‌دهند. برای ساخت تیزر تبلیغاتی با گوشی یک برنامه ادیت معمولی کارایی نداشته و در اصل باید به دنبال یک نرم افزار تدوین باشید. متاسفانه این دسته برنامه‌ها اغلب کاملا پولی بوده یا در صورت داشتن نسخه رایگان، ابزارهای ضروری مورد نیاز ما تنها با خرید نسخه پریمیوم آن‌ها قابل استفاده می‌شود.


بهترین دوربین برای ساخت تیزر تبلیغاتی با گوشی

امروز ارزان‌ قیمت‌ترین گوشی‌های هوشمند نیز به دوربین مجهز هستند، اما به منظور تولید فیلم‌های تبلیغاتی به یک دوربین باکیفیت نیاز دارید. دوربینی با توانایی کافی به منظور ساخت تیزر تبلیغاتی حرفه‌ای با گوشی در تعداد انگشت‌شماری پرچمدار پیدا می‌شود.


اپل آیفون 11 پرو مکس

بر اساس انتخاب DXOMARK که یکی از معتبرترین مراجع امتیازدهی به دوربین‌های دیجیتال مخصوصا دوربین‌های موبایل به شمار می‌رود، اکنون در زمینه فیلم‌برداری، بهترین دوربین موبایل متعلق به گوشی اپل آیفون11 پرو مکس است.


ساخت تیزر تبلیغاتی با گوشی آیفون

گوشی‌های هوشمند امروز قادر به ضبط فیلم‌های باکیفیت و رزولوشن بالا هستند. بر اساس سیستم امتیازدهی DXOMARK، گوشی پرچمدار اپل و بهترین دستگاه آی او اسی تا امروز، با داشتن امتیاز 102 در بخش فیلم برداری، بهترین گجت موبایل به منظور ساخت تیزر تبلیغاتی با گوشی محسوب می‌شود. در تصویر زیر فهرست بقیه گوشی‌های موبایل با بالاترین امتیاز در قسمت ضبط ویدیو ذکر شده است.


بهترین گوشی ها برای فیلم برداری

آیفون 11 پرو مکس یکی از معدود گوشی‌های هوشمند دارای توانایی فیلم برداری HDR است. به لطف این قابلیت، محدوده دینامیکی در ویدیوهای گرفته شده با دوربین آن به شدت بالا است. در نتیجه حتی در صحنه‌های دارای کنتراست بالا و پیچیده، در قسمت‌های بیش از حد روشن و سایه، جزئیات به خوبی ثبت و نمایش داده خواهند شد. مدیریت نحوه دریافت نور در وضعیت‌های مختلف، از آیفون 11 پرو مکس یک دستگاه ایده‌آل برای ساخت تیزر تبلیغاتی با گوشی می‌سازد.


رندرینگ رنگ بسیار مناسب است. تنها در زمان فیلم برداری در محیط‌های بسته که امکان دریافت نور طبیعی کافی وجود ندارد، وایت بالانس با بی‌ثباتی مواجه خواهد شد. از اهمیت بالا بودن جزئیات در ویدیوهای گرفته شده با پرچمدار سال 2019 اپل مخصوصا حین افزایش رزولوشن به 4K نباید غافل شد. اگر نور خوبی در محیط وجود داشته باشد، نویز کاملا تحت مدیریت قرار خواهد گرفت.


سیستم فوکوس خودکار آیفون 11 پرو مکس حتی در فیلم برداری به شدت کاربردی است و به خوبی سوژه‌های در حال حرکت را ردیابی می‌کند. سیستم تثبیت‌کنندگی عملکرد مناسبی داشته و تاثیرات منفی ناشی از لرزش دست را به شدت کاهش می‌دهد.


اپل همواره تاکید فراوانی روی قابلیت‌های فیلم برداری دوربین‌ گوشی‌های هوشمند خود داشته است، به همین دلیل در اغلب پروژه‌های ساخت مستند، فیلم‌ کوتاه و فیلم‌ سینمایی با گوشی موبایل، از یک دستگاه آیفون استفاده شده است. از طرفی تمرکز اپل روی بخش فیلم برداری دوربین‌های موبایل خود سبب شده سازندگان لوازم جانبی برای گوشی، محصولات بیشتری برای گجت‌های مجهز به سیستم عامل‌های iOS تولید کنند. برای یک آیفون، بی‌شمار میکروفون اکسترنال، گیمبال، دستگیره نگهدارنده و مخصوصا لنزهای کلیپسی طراحی شده است.


در مقایسه با اندروید، نرم افزارهای ویرایش ویدیوی توسعه یافته برای گوشی‌های آیفون به مراتب پیشرفته‌تر هستند. دلیل این موضوع را در پاراگراف بالا بیان کردیم. پس اگر به طور جدی در پی ساخت تیزر تبلیغاتی با گوشی هستید، بهتر است یک گوشی آیفون، در صورت ممکن پرچمدار سال 2019 آن یعنی آیفون 11 پرو مکس، را خریداری کنید. با این کار، نه تنها دوربین موبایلی با قابلیت‌ها و کیفیت بیشتر برای فیلم برداری در اختیار خواهید داشت، بلکه به لطف در دسترس بودن لوازم جانبی و نرم افزارهای ویرایش حرفه‌ای‌تر، پروژه‌های بسیار قوی‌تری تولید می‌کنید.


سامسونگ گلکسی اس 20 اولترا

در زمان نگارش مطلب، پرچمدار جدید سامسونگ هنوز معرفی نشده بود. در حال حاضر، سامسونگ گلکسی اس 20 اولترا مجهز به بهترین دوربین موبایل شناخته شده و رزولوشن و قابلیت‌های بیشتری به منظور ساخت تیزر تبلیغاتی با گوشی در اختیارتان قرار می‌دهد. به عنوان نمونه باید به توانایی فیلم برداری در رزولوشن 8K، توانایی برای گرفتن عکس‌های 33 مگاپیکسلی در زمان فیلم برداری و قابلیت زوم بسیار بالا بدون کاهش کیفیت اشاره کرد.


ساخت تیزر تبلیغاتی با گوشی

به جرات می‌توان گفت دوربین کمتر گوشی هوشمند همچون آیفون 11 پرو مکس قادر به رقابت با سامسونگ گلکسی اس 20 اولترا است. خوشبختانه به لطف استفاده از تراشه اسنپدراگون 865، در سال 2020 قابلیت فیلم برداری در رزولوشن 8K به پرچمداران بیشتری اضافه می‌شود. این ویژگی به منظور ساخت فیلم تبلیغاتی با گوشی یک نعمت است. در مطلب «دوربین سامسونگ گلکسی اس 20 اولترا» به طور مفصل و کاملا تخصصی به بررسی این دوربین موبایل پرداختیم.


در صورتی که علاقه‌ای به خرید یک آیفون نداشته و در بین گجت‌های اندرویدی، به دنبال دستگاهی قوی برای ساخت تیزر تبلیغاتی با گوشی هستید، چند مدل را به شما معرفی خواهیم کرد. بد نیست بدانید بعد از اپل، شرکت ال جی بیشترین تمرکز را روی قابلیت‌های فیلم برداری دوربین موبایل گوشی‌های سری V خود دارد. به طور کلی گوشی‌های سری V این شرکت کره‌ای، با تمرکز بر قابلیت‌های مالتی مدیا ساخته می‌شوند.


بهترین دوربین‌های موبایل برای فیلم برداری

Xiaomi Mi CC9 Pro Premium Edition

Google Pixel 4 / Pixel 4 XL

Samsung Galaxy Note 10+ 5G

Samsung Galaxy S10 5G

+Samsung Gslaxy S10

LG V40 ThinQ

Google Pixel 3 XL

Sony Xperia XZ3

Oppo Reno 10x Zoom

Sony Xperia 1

Xiaomi Mi9

بهترین برنامه‌های ساخت تیزر تبلیغاتی تاثیرگذار با گوشی

فیلم برداری با در نظر گرفتن تکنیک‌های بالا تنها یک بخش قضیه است. بعد از ضبط ویدیو، برای ساخت تیزر تبلیغاتی با موبایل می‌بایست زمان زیادی را برای تدوین و ویرایش صرف کنید. هر چه برنامه قوی‌تری به این منظور در اختیار داشته باشید، خیلی‌ راحت‌تر، یک ویدیوی تبلیغاتی حرفه‌ای‌تر تولید خواهید کرد. اما تعدد نرم افزارهای ویرایش ویدیو برای اندروید و آی او اس انتخاب را دشوار کرده است.


به همین دلیل در این مطلب بهترین مواردی که برای ساخت تیزر تبلیغاتی با گوشی کارایی بیشتری دارند را معرفی خواهیم کرد. با کلیک روی کلمه Android یا iOS زیر هر عنوان، به صفحه دانلود آن برنامه از گوگل پلی استور یا اپ استور منتقل خواهید شد.


VivaVideo

ساخت تیزر تبلیغاتی با گوشی

شاید اپلیکیشن‌های حرفه‌ای‌تر، مجهز به ابزارهای بسیار بیشتر برای تدوین ویدیو در اندروید و آی او اس، وجود داشته باشد، اما کمتر برنامه‌ای به اندازه VivaVideo نزد کاربران محبوب است. هر ابزار ضروری و مورد نیاز به منظور ویرایش تصویر در این نرم افزار در اختیارتان قرار می‌گیرد؛ برش ویدیو، بیرون کشیدن قسمتی مشخص از فیلم، کراپ ویدیو، ادغام چند فایل ویدیویی، افزودن موزیک، ویرایش فیلم مخصوص اشتراک‌گذاری در یوتیوب و افزودن متن تنها بخشی از قابلیت‌های VivaVideo محسوب می‌شوند.


دانلود و نصب برنامه رایگان است، اما به منظور استفاده از همه قابلیت‌های آن و مخصوصا حذف واترمارک اپلیکیشن از پایین تیزرهای تبلیغاتی خود باید نسخه پریمیوم نرم افزار را تهیه کنید. وبلاگ نویسان زیادی VivaVideo را به عنوان بهترین نرم افزار ویرایش تصویر رایگان معرفی می‌کنند. اپلیکیشن‌های تدوین و ویرایش دیگری مناسب برای ساخت تیزر تبلیغاتی با گوشی وجود دارند،‌ اما تماما پولی بوده و فاقد نسخه رایگان هستند.


در صورت خرید نسخه پریمیوم Viva Video، یک برنامه کامل برای تولید فیلم‌های حرفه‌ای و نه صرفا ویرایش و تدوین فیلم، در اختیار خواهید داشت. افراد زیادی بعد از فیلم برداری با گوشی در یک پروژه ساخت فیلم کوتاه، فیلم بلند یا مستند، در مرحله تدوین از نسخه پریمیوم ویوا ویدیو استفاده می‌کنند.

مشکلات صنعت نساجی

صنعت نساجی در ایران دارای قدمتی طولانی و یکی از مهم­ترین بخش­‌های اشتغال‌­زا است. این صنعت در سال­‌های اخیر با مشکلاتی روبرو شده و توجه به مشکلات آن بسیار ضروری است. نساجی در میان نیازهای اساسی اقتصادی در درجه­‌ی سوم اهمیت پس از موادغذایی و مسکن قرار دارد و ۴ درصد ارزش افزوده­‌ی صنعتی و ۱۰ درصد از کل صادرات صنعت کشور را شامل می­‌شود. میزان سرمایه­‌گذاری ارزی برای ایجاد یک شغل در صنعت نساجی در مقایسه با بعضی از صنایع همچون خودروسازی، بسیار پایین است. از آن­جا که این صنعت نسبت به بخش­‌های اقتصادی در سطح ملی و نیز در بین زیربخش­‌های صنعت، بالاترین توان اشتغال‌­زایی را به خود اختصاص داده و در حال حاضر ۱۸ درصد اشتغال در صنعت مربوط به نساجی است، بنابراین، مشکلات آن و رفع آن­‌ها اهمیت بسیاری دارد.


کارخانه نساجی

عوامل موثر بر تولید منسوجات

عوامل مربوط به تهیه­‌ی مواد اولیه

نساجی بیش از هر عامل دیگری با فراز و فرودهای « پنبه » گره خورده، زیرا زیربنای رشد و توسعه‌­ی آن، آرامش در وضعیت تامین ماده­‌ی اولیه­، یعنی پنبه است. پنبه­‌ی داخلی با طول الیاف کوتاه کیفیت مناسبی برای این صنعت ندارد و قیمت آن از نرخ جهانی بالاتر است. از سویی سیاست­‌های حمایت از تولید داخلی این محصول، افزایش قیمت تمام شده­‌ی پنبه­‌ی وارداتی و افزایش هزینه­‌ی تولید منسوجات را به دنبال داشته است. به علاوه­‌ی اینکه پنبه­‌ی داخلی، قادر به تامین نیاز صنعت نساجی ایران نیست. کشت پنبه به دلیل عدم استفاده از دانش کشاورزی مدرن، و به دلایل فنی و اقتصادی روندی نزولی دارد. بنابراین بخشی از نیاز باید از طریق واردات تامین شود که وزارت جهاد کشاوزی برای حمایت از کشاورزان موانعی را در نظر گرفته، به طوری که تامین پنبه­‌ی مورد نیاز نساجی امروزه به معضلی اساسی تبدیل شده است.


عوامل فنی، تکنولوژیکی موثر بر تولید منسوجات


از مهم­‌ترین عوامل فنی موثر بر تولید منسوجات کمیت و کیفیت ماشین­‌آلات ریسندگی و بافندگی و نوع الیاف مصرفی است. اکثر ماشین­‌آلات صنایع پارچه‌­بافی و ریسندگی الیاف، صرف­‌نظر از نوع تکنولوژی آن‌­ها کهنه هستند. مهم­‌ترین عامل فنی موثر بر تولید، وابستگی فنی کشور به ماشین‌­آلات خارجی است. واردات ماشین‌­آلات دوزندگی در صنعت ایران بیش‌­تر برای مصارف خانگی بوده و سرمایه­‌گذاری در صنعت پوشاک بسیار کم‌تر از صنعت نساجی است. به علاوه واردات ماشین­‌آلات، عمدتا از کشورهایی با تکنولوژی پایین صورت گرفته است. فرسودگی ماشین‌­آلات از کارایی و کیفیت محصولات می­‌کاهد و ضمن افزایش هزینه­‌های تولید، توان رقابتی در بازارهای خارجی را کاهش می­‌دهد.


عوامل اقتصادی موثر بر صنعت نساجی


از عوامل اقتصادی موثر، قوانین پولی، مالی و بانکی است که می­‌توان به بهره­‌های بانکی، مابه­‌التفاوت نرخ ارز و قوانین مربوط به صادرات و واردات اشاره کرد.


کارخانه نساجی

بهره­‌ی بانکی در خارج از کشور حدود سه درصد است، اما این رقم در ایران به ۲۵ درصد نیز می­‌رسد. بر اساس قانون نوسازی صنایع نساجی، بانک­‌های عامل باید در قبال تسهیلات اعطایی، بازپرداخت را به صورت دلار دریافت کنند، اما بانک­‌ها با این توجیه که کارخانه­‌ها با آمریکا مراودات تجاری ندارند، بازپرداخت را به صورت یورو دریافت می­‌کنند. افزایش یکباره­‌ی نرخ یورو در بازارهای جهانی باعث شد بانک­‌ها سیاست­‌های جدیدی را اتخاذ کنند که در نهایت سبب بدهکاری کارخانه­‌ها به بانک­‌ها شد.


در کشورهای رقیب، مالیات بر درآمد حدود ۱۳ درصد است، اما در ایران ۲۵ درصد است. در ایران سه درصد مالیات و عوارض فروش کالا از تولیدکننده گرفته می­‌شود که باعث افزایش هزینه­‌های سربار و در نتیجه افزایش قیمت تمام شده نسبت به کشورهای رقیب و پایین آمدن توان رقابتی می­‌شود.


در زمینه­‌ی قوانین و مقررات واردات و صادرات، همه­‌ی مواد اولیه­ در داخل تولید نمی­‌شود و باید آن­‌ها را وارد کرد، ولی دولت برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی قوانین سختی دارد؛ مثلا وضع تعرفه­‌ی ۱۵ درصدی برای واردات پنبه و تعرفه­‌ی ۱۵-۱۰ درصدی برای پلی­‌استر؛ در حالی که فقط ۳۰ درصد پلی­‌استر مورد نیاز تولید می­‌شود و ۷۰ درصد آن را باید از خارج وارد کرد.


تعرفه­‌های بالای گمرکی برای ماشین­‌آلات بافندگی، معضل دیگر تولیدکنندگان است. تولیدکنندگان رقیب با عضویت در سازمان تجارت جهانی، مجبور به پرداخت تعرفه­‌ی واردات کالا نیستند. در ایران به دلیل وضع تعرفه­ بر واردات به بهانه­‌ی حمایت از تولید داخلی باید مبلغ تعرفه را به قیمت تمام شده­‌ی کالا بیفزایند. علاوه بر این به علت عدم عضویت در سازمان تجارت جهانی بسیاری از تولیدکنندگان برای صدور کالا مجبور به پرداخت تعرفه هستند که باعث افزایش قیمت تمام شده­‌ و ورود بی­‌رویه­‌ی محصولات به داخل شده و توان رقابت با کالاهای خارجی را کاهش می­‌دهد. عضویت در WTO، فرصتی برای اقتصاد، نساجی و صنایع وابسته به آن است که وارد بازارهای جهانی شوند. البته هر کالایی با هر قیمت و کیفیتی قابلیت ورود به WTO را ندارد؛ از لازمه‌های حضور در این بازار، استفاده از فناوری­‌های پربازده است.


قاچاق و واردات بی‌­رویه‌­ی منسوجات


صادرات و واردات قاچاق به علت عدم بازگشت ارز حاصل از فروش به سیستم بانکی و افزایش الگوی مصرفی جامعه، هزینه­‌هایی را بر اقتصاد دولت­ تحمیل می­‌کند و در نتیجه می­‌تواند بر سیاست­‌های بازرگانی تاثیر گذارد؛ انحراف سیاست­‌گذاری، کاهش فرصت­‌های سرمایه‌­گذاری برای ایجاد اشتغال مولد و موثر و کاهش درآمدها و عایدات دولت از آن جمله است. قاچاق، زمانی درباره­‌ی یک کالا معنی می­‌یابد که آن کالا از قیمت پایین و کیفیت بالا نسبت به کالای داخلی برخوردار باشد. قیمت تمام شده­‌ی نساجی در کشور ما ۳۰ تا ۴۰ درصد از کشورهای هم‌جوار بالاتر است. محصولات نساجی به علت سهولت حمل و نقل و توزیع، مستعد قاچاق هستند.


تعطیلات سالیانه‌­ی زیاد و حقوق و دستمزد بالا


در ایران تعداد روزهای تعطیل، حداقل ۲۵ روز است که با جمعه­‌ها و دو هفته­ تعطیلی نیمه­‌ی اول فروردین، به ۹۲ روز می‌­رسد. در کشورهای رقیب متوسط روزهای تعطیل رسمی حداکثر یک هفته است. با توجه به این­‌که واحدهای تولیدی، حقوق و مزایای پرسنل را می­‌پردازند، هزینه­‌های سربار زیادی بر آن­‌ها تحمیل می­‌شود. از آن­جا که دستمزد کارگران، عامل تعیین­‌کننده و قوی­‌ترین نیروی محرکه در بازار رقابت است، نظام نابسامان پرداخت حقوق و دستمزد باعث کاهش توان رقابتی می­‌شود. لذا یکی از راهکارهای افزایش بهره­‌وری افزایش روزهای کاری و یا کاهش تعطیلات رسمی است که می­‌تواند کاهش قیمت تمام شده­‌ی محصولات را به همراه داشته باشد.

ساخت تیزر تبلیغاتی

تیزر به شکلی از تبلیغ و معرفی محصول می پردازد که با دارا بودن یک ایده ی مرکزی و پرداخت هوشمندانه در ابتدا طرح مسئله ای داستانی می کند تا سوالی را در ذهن بیننده ایجاد کند، سپس در این مرحله ضمن معرفی غیرمستقیم کارایی محصول به تبلیغ محصول و حل مسئله ی حاضر می نماید.


معمولا مواردی در ابتدا ذهن سفارش دهنده را به خود مشغول می کند. مسائلی مثل اینکه از کجا بدانیم تیزری که میسازیم تاثیرگذار است و ارزش هزینه و وقتی که میگذاریم را دارد؟ و یا اینکه تیزر ساخته شده را به چه نحوی ارائه کنیم که بیشترین بیننده و تاثیر را داشته باشد و از این دست سوال ها که تیم تولید محتوایِ اسپایرل تیم برای تمام این پرسش های شما پاسخ دارد.


ساخت یک تیزر تبلیغاتی تاثیرگذار به چرخه ی درستی از عوامل مختلف بستگی دارد که ما دراسپایرل تیم تمامی این چرخه ی تولیدی را تکمیل می کنیم. اما این چرخه ی درست برای ساخت تیزر از کجا شروع می شود.


ما دراسپایرل تیم با حضور تیم مجربِ ایده پردازی و تولید محتوا می توانیم در مراحل قبل از ایده پردازی به شما در مورد برندِ مورد نظرتان جامع ترین مشورت ها را بدهیم تا شما بتوانید با شناخت نقاط قوت محصولتان و مانور درست تبلیغاتی بر روی محصول خود بیشترین سود را از هزینه ی تبلیغات برای محصول خود به دست بیاورید و برند خود را بسازید.


شاید در کنار شاخصه های کیفی و فنی ساخت تیزر تبلیغاتی، مسئله ایده ی مرکزی تیزر مهمترین شاخصه باشد و اولین مسئله ای که بیننده می تواند با آن ارتباط برقرار کند ایده ی تیزر شماست. برای رسیدن به یک ایده ی جذاب و گیرا، شناخت محصول مورد نظر و بحث در مورد تولید محتوای محصول مورد نظر، اولین گام برای رسیدن به ایده ی تبلیغاتی تیزر است. ما در اسپایرل تیم بعد از مشاوره های چند ساعته با نماینده محصول مورد نظر و شناخت نیازهای سفارش دهنده، ایده های جذابی را ارائه می کنیم تا صاحب محصول بتواند نزدیکترین ایده به نیازهای معرفی محصولش را برای ساخت تیزر اجرا کند.

بعد از مرحله ی ایده وارد مرحله ی طراحی و تولید تیزر می شویم. اینکه تیزر مورد نظر چه هدفی داشته باشد، تعیین می-کند که محصول نهایی با چه شکلی ساخته و ارائه شود. منظور از شکل یا فرم تیزر، استفاده از تمام امکانات تولید مستند، داستانی، انیمیشن و .... در تولید تیزر است. برای مثال اگر شما بخواهید محصولی را در حوزه ی مصرف کودکان و در جهت دیده شدن محصول برای کودکان معرفی کنید بهتر است از ترکیب های انیمیشن و موشن گرافی بیشتر که با روحیات کودکان سازگاری بیشتری دارد استفاده کنید.


مسائل مالی و اینکه ساخت یک تیزر از صفر تا صد چه مقدار هزینه برای سفارش دهنده دارد، تقریبا دقدغه تمام صاحبین محصول است. ما در اسپایرل تیم برای رفع این نگرانی شما ترتیبی داده ایم که بعد از جلسه ی مشاوره و کارگروه تولید محتوا جهت ایده پردازی با معقول ترین هزینه بهترین خروجی را از آن شما و محصولتان کنیم.


اما قبل از آن برای روشن شدن صحت این ادعا کافی است بدانیم که هرکدام از مراحل تولید محتوا، ایده پردازی برندسازی انتخاب بازیگران و عوامل پشت دوربین از جمله گروه فیلمبرداری حرفه ای گروه های تولیدی و طراحی صحنه و انتخاب لوکیشن و مراحل پس از تولید مثل تدوین و صداگذاری اثر، ساخت موسیقی و انیمیشن و اصلاح رنگ و جلوه های ویژه ی کامپیوتری و در نهایت خروجی با کیفیت محصول جهت پخش، مستلزم هزینه هایی جداگانه و عقد قرارداد با گروه های تولیدی جدا است اما از آنجایی که ما در اسپایرل تیم تمام این گروه های حرفه ای و امکانات ساخت صفر تا صد یک تیزر تبلیغاتی را در کنار خود داریم، شما تنها با یک قرارداد می توانید خیال خود را از بابت تحویل گرفتن یک اثر قابل دفاع و با کیفیت راحت کنید. در چنین چرخه ای که از ابتدای طرح ایده تا تولید و ضبط اثر و مراحل پس از تولید تا خروجی نهایی محصول زیر نظر یک گروه مجرب اجرا می شود، بدیهی است که ضمن اطمینان از کیفیت محصول نهایی، هزینه های تولیدی شما به طور چشمگیری کاهش می یابد.