راکت شو

شتاب دهنده کسب و کارهای آنلاین

راکت شو

شتاب دهنده کسب و کارهای آنلاین

درمورد تاسیسات ساختمان بیشتر بدانیم

در هر بنا، تاسیسات ساختمان نقش قلب تپنده آن ساختمان بوده و نیازهای اولیه برای زندگی و آسایش را به ارمغان می آورد. در واقع تاسیسات ساختمانی به معنی استفاده حداکثری از امکانات و دانش تاسیسات و مهندسی آن می باشد. در ادامه با ماناست همراه باشید تا به معرفی این سیستم ها بپردازیم.

تاسیسات ساختمانی شامل چه بخش هایی می باشد

همانطور که گفتیم تاسیسات ساختمان به تمامی امکانات موجود در ساختمان، مانند تجهیزات سرمایشی و گرمایشی (کولرگازی و تعمیرات ان)، برق و روشنایی، صوتی و تصویری، آب و فاضلاب، اطلاق می شود. همچنین تمامی قطعات این تجهیزات نیز که در پیشبرد اهداف آنها دخیل است در این دسته بندی قرار می گیرد. (مانند انواع ترموستات)

تاریخچه تاسیسات ساختمانی

دقیقا مشخص نیست که از چه زمانی این صنعت را تاسیسات ساختمان نام گذاری کردند، اما چیزی که مشخص است این است که با پیشرفت استفاده از مفاهیمی مانند تهویه مطبوع، سیستم های گرمایشی، لوله کشی و آب و فاضلاب، نگه داری مواد غذایی، ایمنی و … استفاده از نام تاسیسات ساختمان برای کلیه این موارد به عرصه ظهور رسید.

به طور کلی تاسیسات ساختمانی به دو دسته اصلی تقسیم می شوند:

تاسیسات برقی (الکتریکی)

تاسیسات مکانیکی

تاسیسات ساختمانی برقی

به کلیه سیستم های الکتریکی ساختمان و منازل تاسیسات برقی گفته می شود. طراحی و اجرای سیم کشی های ساختمان، سیستم های روشنایی، تلفن، آنتن مرکزی، سیستم های هشدار حریق و …

در واقع سیستم های برق ساختمان، نیروی الکتریسیته مورد نیاز ساختمان را برای سیستم های الکترونیکی را مهیا می کند.

تاسیسات مکانیکی

این سیستم های مکانیکی نقش بسیار زیادی در فراهم آوردن رفاه و آسایش برای یک ساختمان بر عهده دارند. امروزه در تمام فصول سال وجود همه یا برخی از این تجهیزات به یک الزام برای ساختمان ها بدل شده است. برای مثال وجود پکیج ها، کولرهای سرمایشی در فصول سرد سال و استفاده از سیستم گرمایش از کف در فصول گرم سال.

تاسیسات ساختمانی مکانیکی به نو دسته تاسیسات صنعتی و ساختمانی تقسیم می شوند، تاسیسات مکانیکی صنعتی شامل سیستم های آبرسانی، فاضلاب و سیالات، تصفه و تولید انرژی و …

،،

تأسیسات مکانیکی به شاخه‌های مختلفی مانند صنعت، ساختمان، ورزشی، درمانی و مانند این‌ها تقسیم می‌شود.

در مورد تأسیسات مکانیکی نظرات مختلفی وجود دارد اما می‌توان گفت: تأسیسات مکانیکی دانش مبارزه با طبیعت است. بر خلاف جاذبه آب را بالا کشیدن، گرما در فصل سرد و سرما در فصل گرم، هوای تازه در اجتماعی از انسانها، تخلیه گازها از محل تولید و…. تأسیسات مکانیکی دانش رفاه جانداران در مبارزه‌ای تمام عیار با طبیعت است.

در دنیای امروز تأمین آسایش بشر یکی از هدف‌های اصلی بوده و سعی شده‌است با استفاده و به‌کارگیری تأسیسات مکانیکی، در طراحی و اجرای ساختمان‌سازی این امر مهم پیگیری شود؛ لذا فراگیری و شناخت علم تأسیسات مکانیکی برای کلیه دست‌اندرکاران تأسیسات ساختمانی یکی از مباحث مهم و ضروری محسوب می‌شود.

،،

ویکی پدیا

سیستم های تاسیسات مکانیکی شامل:

تاسیسات گرمایشی و سرمایشی

سیستم های بهداشتی آب و فاضلاب

تاسیسات گاز رسانی

تاسیسات استخر

تاسیسات آتش نشانی

تاسیسات تهویه هوا

سیستم های بخار

سیستم های پله برقی و آسانسور

آب نماها و فواره

جهت دریافت لیست قیمت سیستم های تاسیسات ساختمان و تهویه مطبوع به فروشگاه ماناست مراجعه کنید و در بخش محصولات، تجهیزات مورد نیاز خود را انتخاب کنید. در صورت نیاز برای پاسخگویی به سوالات و یا مشاوره از بخش تماس با ما با کارشناسان واحد فروش ارتباط برقرار نمایید.

منبع:

https://oksanat.ir/blog/%d8%af%d8%b1%d9%85%d9%88%d8%b1%d8%af-%d8%aa%d8%a7%d8%b3%db%8c%d8%b3%d8%a7%d8%aa-%d8%b3%d8%a7%d8%ae%d8%aa%d9%85%d8%a7%d9%86-%d8%a8%db%8c%d8%b4%d8%aa%d8%b1-%d8%a8%d8%af%d8%a7%d9%86%db%8c%d9%85/

 

مشاوره و خرید آنلاین تاسیسات ساختمان

در فصل سرما با خرابی پکیج خود چه کنیم؟

در فصل سرما با خرابی پکیج خود چه کنیم؟

شاید شما از مصرف کنندگان انواع پکیج دیواری هستید. استفاده از سیستم های گرمایشی و سرمایشی امروزی در کنار احساس امنیت و آرامشی که به همراه دارد، به دلیل وجودی برخی پیچیدگی ها با خراب شدن آن ممکن است بسیار دردسر ساز شود. از این رو در این مقاله به بیان راهنمایی هایی جهت اتخاذ بهترین تصمیمات در صورت برخورد با شرایط حساس خرابی و تعمیر پکیج می پردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

تعمیر و خدمات پکیج ایران رادیاتور

به طور تعمیر پکیج ایران رادیاتور و در بعضی مواقع روشن کردن پکیج ایران رادیاتور ممکن است به تخصص و تجربه در امر تعمیر پکیج نیازمند باشد. از این رو اگر تخصص لازم را در تعمیر و راه اندازی سیستم های پکیج، گرمایش از کف، اسپیلت، چیلر و غیره ندارید به هیچ وجه خودسرانه اقدام به تعمیر دستگکاه خراب شده خود نگیرید، چرا که ممکنت است با صدمات جبران نا پذیری رو به رو شوید.

از این رو بهترین اقدام در مواجهه با خرابی های پکیج این است که ابتدا به بانک ارور پکیج ایران رادیاتور مراجعه کنید و نسبت به دلیل خطا و ارور پکیج اطلاع لازم را کسب کنید. کامل شرایط و ضوابط را بررسی نمایید و اگر کار نکردن پکیج صرفا به دلیل وجود خطایی جزئی بود میتوانید به راحتی مشکل را بر طرف کنید. در غیر این صورت حتما جهت تعمیر و راه اندازی به کارشناسان و متخصصان تاسیسات تماس حاصل کنید تا به کمک شما بشتابند.

خدمات پکیج بوتان

تمامی پکیج ها فارغ از از نوع برند در راه اندازی و عیب یابی نیاز به تخصص و دانش تاسیسات دارند. پکیج بوتان نیز از این قاعده مستثنا نیست. از این رو جهت تعمیر پکیج بوتان یا روشن کردن آن بهتر است از کارشناسان با تجربه کمک بگیرید تا در این راه به شما کمک کنند.

ارور پکیج بوتان و عیب یابی آن بسیار کار مهم و حساسی است لذا در انجام این کار به شدت سخت گیری کنید و با دقت انجام دهید.

جهت آموزش انواع تعمیرات پکیج و تعمیرات کولر گازی و انمواع سیستم های هویه مطبوع به وب سایت مجموعه فدک تهویه به آدرس fadaktahvieh.com مراجعه نمایید.

از همراهی شما سپاسگذاریم.